יום שישי, 13 ביוני 2014

3.כתיבת דוקטורט (9 מתוך 10)

(3)ט. קבלת משוב

·         מצאו קבוצת קוראים נחמדים וטפחו אותה
·        כחוקרים, עליכם להתמודד ביעילות עם ביקורת ואפילו לבקש אותה. לימדו להקשיב לביקורת בונה ומבוססת ולהתעלם מביקורת הורסת וחסרת בסיס. אם בכל זאת תיתקלו בביקורת הורסת נסו שלא להתיש עצמכם בהתנגדות לה. ענו, שזוהי נקודה מעניינת שעליכם לחשוב עליה. לפעמים גם יסתבר לכם, אם תחשבו עליה, שהיא אכן נקודה מעניינת
·         כדי לקבל משוב עליכם להציג את רעיונותיכם. גם אם לא סיימתם לכתוב את הדיסרטציה, תארו את הפרויקט שלכם בכתב ותנו לאנשים לקרוא תיאור זה. כדי שרעיונותיכם יובנו, כתבו באופן זהיר וברור. חפשו הזדמנויות להרצות בסמינרים באוניברסיטה שלכם ובכנסים מקצועיים (המנחים שלכם אמורים לסייע לכם למצוא פורומים מתאימים להצגת רעיונותיכם). זכרו שקיימות סדנאות בלתי רשמיות רבות, כגון סדנאות מחלקתיות וקבוצות כתיבה של דוקטורנטים ושגם ביכולתכם ליסוד קבוצה כזו
·         בקרו בכנסים ודברו על עבודתכם. כאשר ישאלו אתכם על עבודתכם אל תאמרו שאתם כותבים על "רגולציות אקספינטטליות של אלגוריתם שויוני" אלא שאתם מחפשים דרך להכפיל את מהירותם של מחשבים, או שאתם חוקרים את הדרך שבה אנשים מדמיינים מספרים. נסו לספר ככל שהמאזין מוכן לשמוע. פתחו לעצמכם הרצאות קצרות בנות 30 שניות, שתים, חמש ועשר דקות של התזה שלכם, אותם תוכלו להעניק בכל עת למי שיטה אוזן. כמובן שכדאי לכם גם לפתח רגישות מספקת כדי לזהות מי שאל רק מתוך נימוס
·         שיחה עם אחרים תוכל לסייע לכם להבין אילו חלקים מהתזה שלכם חדשניים ומקוריים, כיצד עבודתכם משתלבת בשדה המחקר, ואילו חלקים ממנה פחות משכנעים וזקוקים לשיפוץ
·         נתינת משוב לאחרים היא שימושית אף היא. ראשית, היא תחדד את כישוריכם כמבקרים – כישורים החיוניים להבנת עבודתם של אחרים ולהערכת עבודתכם שלכם. שנית, היא תאפשר לכם לבנות רשת חברתית של עמיתים. לבסוף, היא תעודד אחרים, להם עזרתם, לעזור לכם
·         את הערות הביקורת כדאי לארגן מהכלליות אל הספציפיות, מרמת התוכן, דרך רמת הסגנון וכלה בהגהות, החשובות פחות. נסו להעביר ביקורת בונה ("עדיף להגדיר את X לפני Y") ולא הורסת ("אי אפשר להבין את זה בלי לשנות את סדר ההגדרות")
·         כדאי לקרוא כל מאמר לפחות פעמיים: פעם אחת כדי להבין ופעם שנייה כדי למתוח ביקורת. הביקורת שקשה ביותר לייצר, וגם השימושית ביותר, כוללת הערות על תוכן, הצעות לארגון והצגה מחדש, גישות שונות בהן ניתן לנקוט וביבליוגרפיה רלוונטית. הערות הגהה רלוונטיות יותר למסמך העומד להתפרסם מאשר להצעת מחקר

כדי לחזור לסעיף הקודם - התמקדות במחקר - לחצו כאן

כדי להמשיך לסעיף הבא - השגת תמיכה כלכלית -לחצו כאן

אין תגובות: