יום שבת, 31 במאי 2014

2. מנחים והנחייה (8 מתוך 10)

(2)ח. התפתחות והתקדמות מקצועית

כפי שנכתב במבוא, מדריך זה יוצא מנקודת הנחה שלימודי התואר השלישי אינם מתמצים במחקר וכתיבת עבודת דוקטור, אלא מהווים נקודת מוצא לתלמידים המבקשים לפתח קריירה אקדמית. בסעיף זה מספר עצות להגדרת האופן בו מנחים יכולים לסייע בפיתוח זה של קריירת המונחה:
·  בקשו מהמנחה לספק לכם מידע מקצועי והדרכה מקצועית
·  שוחחו עם המנחה שלכם אודות שאיפותיכם המקצועיות ונושאים חשובים בהתפתחותכם המקצועית ובקשו עצות בנושאים אלו
·  בקשו מהמנחים להכיר ביניכם ובין עמיתיהם, מעסיקים אפשריים ומומחים אחרים העשויים לעזור לכם לקדם את הקריירה שלכם
·  הציגו את מחקרכם ועבודתכם הכתובה בפורומים רבים (מחלקה, אוניברסיטה, כנסים מקצועיים), והשתדלו ליצור ולמצב רשת חברתית עם המנחים שלכם ועמיתיהם באירועים אלו
·  בקשו מהמנחה שלכם להציע אתכם לפרסים, מענקים והשתלמויות שיתרמו לפרופיל המקצועי שלכם ולכתוב עבורכם המלצות. לעיתים קרובות כותבים מנחים ומרצים המלצה קבועה עבור התלמיד שעשויה להיכתב אף בשיתוף התלמיד. אם חלו שינויים חשובים בפרופיל שלכם כמועמדים (עברתם לשלב ב' של כתיבת הדוקטורט, הפכתם לעמיתי מחקר במרכז כלשהו, התחלתם לתרגל או ללמד) וודאו שהם משתקפים בהמלצה
·  בקשו מהמנחה שלכם לערוך איתכם סימולציות כדי לפתח את יכולותיכם כמרואיינים, כדי לנהל משא ומתן על הצעות עבודה ועל חוזים או להציג  את עצמכם בוועדות פרסים ומלגות
·  בקשו מהמנחה להפנות אתכם להזדמנויות להשתתף בסדנאות מקצועיות. זכרו כי ככל שתכירו יותר שיטות מחקר תהפכו תחזקו את הפרופיל המקצועי שלכם
·  שמרו על קשר עם המנחים גם לאחר קבלת הדוקטורט; שתפו אותם בהצלחותיכם והמשיכו לבקש מהם יעוץ מקצועי, במידת הצורך.

כדי לחזור לסעיף הקודם - הוראה - לחצו כאן
כדי להמשיך לסעיף הבא - הנחייה בעייתית - לחצו כאן

אין תגובות: