יום שבת, 31 במאי 2014

2. מנחים והנחייה (5 מתוך 10)

(2)ה. מחקר, מלגה ומיזמים אקדמיים

·  קבעו פגישות שוטפות עם המנחה לגבי מחקר, מלגות ומיזמים אקדמיים כגון כתיבת מאמרים וארגון קבוצות מחקר או סדנאות [ראו פירוט בפרקים הבאים]; סטודנטים רבים מאמינים שפגישה דו-שבועית עם המנחה שומרת על המוטיבציה שלהם ומסייעת בהתקדמותם. יחד עם זאת, מנחים רבים מאמינים שפגישות כאלו תכופות מידי וממילא לא מסתדרות בלוח הזמנים העמוס שלהם. נסו למצוא את שביל הזהב, תוך התייעצות עם המנחה
·  במקרה שלא ניתן להיפגש באופן שוטף, נסו להיפגש עם מנחים לפחות אחת לכמה חודשים ולעדכנם בהתקדמותכם בדוא"ל אחת לחודש. כדאי גם להשתתף בקורס שמעבירים המנחים ולו כדי שיזכרו את פניכם
·  הכינו עצמכם לפגישה עם המנחה:
o       הגיעו בזמן
o       הכינו רשימת נושאים לדיון ושאלות, מסודרים על פי סדר חשיבותם
o       הכינו סיכום של התקדמותכם מן הפגישה הקודמת
o       הביאו את ההערות שרשמתם לעצמכם בפגישות קודמות
o       הביאו קטעי כתיבה שהגיע מועד הגשתם או שלחו אותם זמן סביר מראש, אם כך מעדיפים המנחים
·  עדכנו את המנחה על פעילות אקדמית שלכם כגון בקשת מלגות, הצעת הרצאות לכנסים ומאמרים לכתבי-עת, הקמת קבוצות דוקטורנטים, ניהול סדנאות וכדומה. הדבר מעיד על הכבוד שאתם רוחשים למנחים ויכול לסייע לכם גם ללא ידיעתכם, במידה והמנחים בוחרים לומר עליכם מילה טובה לגורם רלבנטי או במידה והם קוראים במקרה מחקר שעשוי לסייע לכם
·  בקשו מן המנחה
o       לסייע לנסח הצעת מחקר או הצעה לפרויקט אקדמי אחר
o       לדבר על מגמות היסטוריות, מחקר עכשווי ושיטות מחקר בדיסציפלינה שלכם
o       להדריך ולבקר את כתיבתכם
o       לסייע לחשוב על השלכות אתיות של עבודתכם
o       לסייע בבחירת חברי הוועדה המלווה [על הוועדה המלווה ראו להלן]
·  לאחר כל פגישה, שלחו בדוא"ל תקציר של מטלותיכם והתחייבויותיכם החדשות. בקשו מן המנחים לציין אם הסיכום נראה להם שגוי. סיכומים כאלו יועילו לכם להימנע מחוסר הבנות בעתיד וישמרו עדות להתקדמותכם במחקר
·  הישמעו לעצות המנחה; קראו את המקורות עליהם המליצה או המליץ ותנו משוב למנחה על התועלת שבהצעות אלו
·  חפשו הזדמנויות לעבוד עם המנחה יחד בפרויקטים מחקריים, לימודיים ואחרים; כנסים מקצועיים; מאמרי מערכת של פרסומים והצעות למענקים
·  תנו קרדיט מתאים למנחים (ולעמיתים) בפרסומים, הצגות מקצועיות, תערוכות ומסמכים אחרים
·  השתתפו באופן פעיל בפעולות של המעבדה/ קבוצת המחקר/ החוג שלכם
·  השתדלו לסיים את מטלותיכם האקדמיות בזמן; הודיעו למנחה מראש אם אינכם יכול לעמוד במועד ההגשה
·  הוכיחו אתיקה מקצועית ללא רבב.

כדי לחזור לסעיף הקודם - מחקר, מלג ומיזמים אקדמיים - לחצו כאן
כדי להמשיך לסעיף הבא - תזות ודיסרטציות - לחצו כאן

אין תגובות: